Tuesday, April 28, 2009

Koondlause.

1)
Segametsas kasvavad männid, kased, lepad, haavad ja tammed. (mis?)
Talvel käime suusatamas, kelgutamas ja uisutamas. (mida tegemas?)
Tibu ja Jäpet tunnevad vist kõik Eestimaa lapsed. (keda?)
New York, Pariis, Tokyo on suurlinnad. (mis kohta?)

Külm sillutas järved, jõed, mered ja rabad.(mida?)
Hommikuti tulevad mulle vastu tädi Ella, onu Eduard ja väike Edgar. (keda?)
2)
Ma nägin kuidas ema,isa,onu ja tädi läksid poodi.
Mulle maitsevad nii piim, moss kui ka mahl.
Kitsed jooksid nii metsa, niidul kui ka põllul.
Me lausime ja tantsisime peol.
Klud oli siniseks, punaseks ja hõbedaseks värvitud.

3)
Suvel oli tuli palju vihma, päikest ja udu.
Ma jooksin, kõndisin ning kirjutasin paremini kui mu pinginaaber.'
Me nägime sinise ,punase ja rohelise särgiga mängijat ühes korvpalli tiimis.
Mul on lemmik hobiks jalgpall ,kergejõustik ja ujumine

No comments: